U bent hier:

Hoe het wetgevend kader van een product bepalen

 

Wat met de zogenoemde borderline producten ?

Voor veel bedrijven, producenten en verdelers zorgen de zogenaamde borderline producten voor veel extra vragen en twijfels. Waar ligt de grens juist tussen een biocide en een cosmeticaproduct…?  Deze infosessie gaat dieper in op de verschillende hindernissen die men kan tegenkomen bij het produceren, verdelen en op de markt brengen van borderline producten.

Deze infosessie vindt plaats op 12 december 2017 om 13u te Living Tomorrow, Indringingsweg 1, 1800 Vilvoorde 

 

Programma

Q&A included in each session!

13:00                         Onthaal

13:30 – 13:45           Introductie
Yu-Ting Chen, Scientific Advisor, DETIC

13:45 – 14:15           Wetgeving cosmetica
Joëlle Meunier, Expert Cosmetica, FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu

14:15 – 14:45           Wetgeving biociden
Ali Qadari & Kristof Claes, Dienst biociden, FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu

14:45 – 15:15           Wetgeving detergenten  
Fabrice Thielen, Senior Attaché - Productbeleid, FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu

15:15 – 15:45          Pauze

15:45 – 16:15          REACh / CLP in relatie met de producten
Patrick Verhelle - Technical & Regulatory Advisor, DETIC

16:15 – 16:45         The challenges of classifying products
Yu-Ting Chen, Scientific Advisor, DETIC

16:45 – 17:05         Milieupositionering
Frédérick Warzee, Head of Communications and Corporate Social Responsibility, DETIC

17:05 – 17:15        Conclusie 
Françoise Van Tiggelen, Secretaris-generaal, DETIC

Afsluitende drink

 

Schrijf u hier in 

 

Prijzen: 

- Leden DETIC : 120 euro per persoon / BTW inbegrepen                                  
- Niet-leden: 250 euro per persoon / BTW inbegrepen        
- Studenten: 30 euro per persoon / BTW inbegrepen              

 

Te storten op de rekening van DETIC asbl/vzw: IBAN : BE75 3101 8014 4951 – BIC : BBRUBEBB
Met de volgende gegevens in de mededeling: « naam van de participant, bedrijf, Infosessie Borderline 12.12.2017 » 

 

Aandachtspunten: 

  • Gelieve voor elke deelnemer een inschrijvingsformulier in te vullen
  • Een inschrijving is definitief na ontvangst van betaling. Wij sturen de factuur pas op na betaling én na de infosessie. Indien u toch een factuur nodig heeft voor betaling, kan u via mail een proforma factuur aanvragen bij mevr. De Bueger: pdebueger@detic.be
  • Uiterste inschrijvingsdatum: 11/12/2017
  • Als u niet meer kan komen kan u zich wel laten vervangen, gelieve dit te melden aan  detic-institute@detic.be
  • Indien u annuleert na 5/12/2017, zal 50 % van de deelnameprijs verschuldigd zijn. Vervanging van de ingeschrevene is mogelijk.

 

Vragen in verband met deze infosessie: detic-institute@detic.be